کو همایی

ادبی - سیاسی- اجتماعی

شاید که پلنگ خفته باشد.

 

تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد

هر بیشه مپندار که خالیست ، شاید که پلنگ خفته باشد.

 

اگر چه می گویند: سخن گفتن  نقره ، و خاموشی طلاست ، لیکن  به وقت گفته، گفتن باید، و بوقت خاموشی

سخن گفتن ، همانطور که قدرت بیان و دانش و تجربه آدم عاقل و دانا را عیان می کند ، بی کمالی وعدم دانش و افکار سخیف نادان را نیز بیان می کند.

بی کمالیهای آدم در سفر پیدا شود                         پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود.

البته آدم دانا و سخنور هم ،باید بجا و گزینده و با فکر و برنامه قبلی سخن بگوید، زیرا پرگویی علاوه بر اینکه بلاخره افکار ناخواسته سخنور را آشکار می کند، اشتباهات لفظی و ... را نیز آفزایش می دهد.

آب ارچه همه زلال خیزد                    ازخوردن پر ملال خیزد

کم گوی و گزینده گوئ چون در            از گفتهء تو جهان شود پر

 

 

+ نوشته شده در  دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:,ساعت 7:47  توسط جمشید 

فرزندان ابوجهل و معاون

 

حاکم عربستان سعود که کینهء دیرینه ازعلویون (بخصوص شیعیان ) دارند، جدیدا با امریکا و اسرائیل همدست شده و علیه یک کشور اسلامی و عربی (آنهم سوریه که در خط مقدم مبارزه با اسرائیل قرار دارد) اقدام به موضع گیری نموده بطوریکه ملک عبداله(ابوجهل زمان )،وتو ،چین و روسیه را که در مخالفت با امریکا و برخی کشورهای اروپای و به نفع سوریه انجام شده ،محکوم می کند. رژیم سعودی که ذخائر نفتی شبه جریز را ارث پدری خود می داند و برخلاف مصالح اسلام و مسلمین به قیمتی ناچیز ،در اختیار کفار(امریکان و دشمنان اسلام) قرار می دهد ، آل سعود(همان آل یهود)که ،وتو ،دهها قطعنامه علیه اسرائیل (توسط امریکا و انگلیس) را یکبار هم محکوم نکرده است. عجیب تر اینکه واپسگراترین کشور جهان و منطقه(رژیم عربستان سعودی) که حتی یکبار هم در عمر کشورشان انتخابات نداشته اند و حتی زنان در آن کشور حق رانندگی ندارند و خبری از آزادی و حقوق بشر در آن دیده نشده است، اکنون در حمایت از آشوبگران مسلح سوریه قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل می برند، تا از آزادی و دمکراسی در سوریه حمایت کنند.  البته کشورهای غربی هم از حاکمان عربستان و افکار نابخردانه آنان متنفرند ، اما بدلیل نیاز به انرژی و نفت ،این تنفر را مخفی می کنند . سازمان های حقوق بشری نیز که همه از کشورهای غربی هستند کمتر از عربستان اسمی می برند. حاکم عربستان مطمئن باشند که اگر ملت عربستان مجال پیدا کنند این رژیم وابسته را همانند رژیم حسنی مبارک ، بن علی ، قذافی و۰۰۰ به زباله دانه تاریخ خواهند فرستاد و شر این رژیم را از سر شبه جزیره کم خواهند کرد.

 جهاد خیبری

 

+ نوشته شده در  یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:,ساعت 12:32  توسط جمشید 

به موج آویز و از ساحل حذرکن

 

چو رخت خویش بربستم از این خاک همه گفنتد با ما آشنا بود

ولیکن کس ندانست این مسافر، چه گفت و با که گفت و ازکجابود

 

نهنگی بچهء خود را چه خوش گفت

به دین ما حرام آمد کرانه

به موج آویز و از ساحل حذر کن

همه دریاست ما را آشیانه

 

آی دوست

یاد من آر یک شبی، برگیر از نی لبی

که یاد یاران خوش است ، که یاد یاران خوش است.

یادی کن از دو ستان ، وزگلهای بوستان  

که گلعزاران خوش است  که گلعزاران خوش است .

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,ساعت 13:40  توسط جمشید 

سر بسوی

 

سر بسویی می کشد ما را در این ره پا بسویی

عقل آخربین بسویی ، عشق بی پروا بسویی

موج سرگردانم و بازیچه طوفان هستی

هر زمان ساحل بسویی می کشد دریا بسویی

وای از این آورگی ها وای از این بیچارگی ها

 تا به کی آخر گذشتن او بسویی مابسویی

هریکم خواند به بزم خویش زین همنشینان

گریه مستان بسویی  خنده مینا بسویی

در تماشگاه هستی جاهش دارد کورگردد

دیده ی پنهان بسویی بیند و پیدا بسویی

جمع مشتقان گزیری از پریشانی ندارد

عاقبت مجنون بسویی می رود لیلا بسویی

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,ساعت 7:27  توسط جمشید 

همه چیز روی میز است!

همه چیز

 

برای ما در ایران آنچه روی میز است ،اصلا اهمیتی ندارد زیرا نظافتچی اداره نیز آنرا میداند و بارها آنرا به سطل اشغال انداخته است . آنچه اهمیت دارد زیر میزاست . اگر زیر میزی دارید بفرمایید! در اینجا کاربرد دارد. ظاهرا اوباما و کلنیتن تا کنون این موضوع را نمی دانستند که مدام از آنچه روی میز است سخن می گویند.

+ نوشته شده در  سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,ساعت 7:24  توسط جمشید 

BBC صادق صبا و غلط های زیادی

 

بی بی سی که اخبار خود را بیشتر از تماس با عوامل مغرض در ایران تهیه می کند واین طبعا باعث حساسیت نیروهای امنیتی که(تماسهای مشکوک  این افراد را زیر نظر دارند) می شود و اخیر به تعدادی از آنها اخطار داده شده که عوامل اطلاعاتی سرویس های بیگانه که سوابق تاریخی آنها دشمنی همیشگی آنها را ثابت کرده است نشوند. صادق صبا در تحیللی آبکی خود نظام جمهوری اسلامی را تحدید می کند که این رفتار ایران باعث تعبات سنگنین  برای جمهوری اسلامی می شود زیرا رئیس بخش فارسی بی بی سی از سازمانهای حقوق بشری خودشان خواهند خواست که ایران را محکوم کنند. می خواستم بگویم که مورچه چیست که کله پاچه اش باشد. انگلیس چه غلطی کرده که بخش فارس و صادق صبا بخواهند انجام دهند. معلوم است که ایران هیچ دشمنی را بی پاسخ نمی گذارد .

+ نوشته شده در  شنبه 15 بهمن 1390برچسب:,ساعت 9:5  توسط جمشید 

BBC خیط شد

 

چند روز است شبکه بی بی سی که خود را از همه جا مطلع و در همه امور کارشناس می داند  خبرهای کم اهمیت و اکثرا نادرست را در اخبار خود بیان می کند که بعد از دروغ بودن آنها با سکوت از کنار آن می گذرد.

مثلا:

1- بی بی سی مطلع شده است که امریکا با طلبان در قطر مذاکر می کند ( واه که چه خبر جدیدی تاز اگر راست باشد چه اهمیتی دارد.) 

2- بی بی سی مطلع شده که طالبان با سازمان جاسوسی پاکستان ارتباط دارد . (چه خبر جدید و مهمی ظاهرا بی بی سی تازه این موضوع را فهمیده )همه عالم و آدمی می دانند.

3- دروغ بزرگتر بی بی سی که بعدا با سکوت از کنار آنها می گذرد  موضوع سوریه و شورای امنیت و مطالب زیاد و فراوان در خصوص تصمیمات جدیدی وقاطع شورای امنیت علیه سوریه بود که بعدا معلوم شده هیچ اتفاقی مهمی نیفتاد است معمولا شدت بی بی سی در دروغگویی و شایعه و شانتاژ بیشتر از سازمان و شورای امنیت است.

4- موضوع بعدی  شدت بیان بی بی سی در خصوص تحریم نفتی ایران و بانکهای ایران بود که بعدا معلوم شد که چندین ماه بعد شاید اتفاق بیفتد وفعلا ایران آنها را تحریم کرد وقیمت بنزین را در کشور های امریکا و اروپا بالا برده   است . شاید بی بی سی فکر  میکند که همین  حرفهای انها اثر بیشتری دارد تا تحریمها ،بستگی به افرادی دارد که چقدر رسانه پیر استعمار را باور می کنند. 

+ نوشته شده در  پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,ساعت 12:42  توسط جمشید 

اجلاس جوانان کشورهای اسلامی

 

یک برنامه و اجلاس جالب که این روزها در ایران برگزاری گردید ، دعوت از جوانان مسلمانان کشورهای مختلف جهان برای آشنایی و تبادل نظر در مورد جنبش بیداری اسلامی بود. دراین اجلاس سخنان جالبی از طرف مسوولین ایران و میهمان بیان شد . آیت ا000 خامنه ای ملاک و شاخص یک حرکت مستقل و اسلامی را ،مخالفت با استکبار ( بخصوص اسرائیل و امریکا) دانستند. و از جوانان خواستند که هوشیار باشند واز حرکتهایی که استبکبار برای تفرقه میان مذاهب مختلف طراحی کرده اند پیروی نکنند و ملاک حرکت خود را مبارزه با امریکاه و اسرائیل قراردهند. بنا بر این واضح است که آشوب هایی که در سوریه انجام می شود و با نظر و پشتیبانی استکبار صورت می گیرد یک حرکت وابسته است که نمی تواند در راستای حرکتهای اسلامی قرارگیرید . البته مردم این کشور نیز حق دارند سرنوشت خود را انتخاب کنند و اصلاحاتی در کشورشان داشته باشند ، اما واضح است افرادی که از طرف امریکا و اسرائیل مجهز شده اند نمی توانند نماینده واقعی مردم این کشور باشند. 

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,ساعت 8:21  توسط جمشید 

قضاوت و عدالت امریکایی

 

بلاخره حکم قاضی امریکا برای یک فرمانده امریکایی درعراق که گفته بود "اول بکشید بعدا بپرسید" صادرگریده او و گروهش با ورود به منازل مردم در عراق 28 نفر زن و کودک عراقی (و حتی یکنفرکه روی صندلی چرخدار بوده ) را بی رحمانه کشتند. اما حالا نمایش محاکم آنها در امریکا به پایان رسیده حکم عادلانه بشرح ذیل صادره گردیده

1- دادستان درخواست سه ماه زندان و کاهش حقوق 

2- قاضی زندانی نمی شود. حقوق هم که فرزند دارد کسر نشود فقط کاهش درجه داده شود

لعنت بر این عدالت و قضاوت و حقوق بشر که کشتن 28 نفر را در عراق نادیده می گیرد. اما کاهش حقوق یک قاتل بی رحم را صدمه به فرزندان وی میداند. اگر یک سگ امریکا در خاورمیانه کشته شود. سازمانهای حقوق بشر امریکایی  زمین زمان را پر می کنند اما اگر یک امریکایی صدها نفر را بکشد با عدالت امریکایی آنطور محاکمه            می شود. ضمنا یادمان نرفته زمانیکه یک ناب امریکایی هواپیمای مسابری ایران را سرنگون کرد و بیش از سیصدنفر انسان بی گناه را کشت  فرمانده آن نه تنها محکمه نشد بلکه تشویق هم شد.

+ نوشته شده در  پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:,ساعت 7:47  توسط جمشید 

همسفر

با من باش تا با تو به ابدیت برسیم.

+ نوشته شده در  دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:,ساعت 12:58  توسط جمشید