ایران بیشه شیران

کو همایی

ادبی - سیاسی- اجتماعی

ایران بیشه شیران

 تا مرد سخن نگفته باشد            علم و هنرش نهفته باشد. 

هربیشه مپندار که خالیست          شاید که پلنگ خفته باشد

  ای ایران: نامت بلند آوازه باد که هرگز از شیر مردان و شیر زنان خالی نبوده ای    و نخواهی بود. دلیرانی که هر زمان فرصت پیدا کرده اند ، خصلت های نهفته در وجود خود و اجداد دلیر و تیز هوش خود را بروز داده و به نمایش جهانیان و نسلهای آینده گذاشته اند.

انقلاب ایران ،حقیقتا بار دیگر ظرفیتهای یک ملت و ژنهای نهفته در اجداد او را در نسل امروز به نمایش گذاشت و زمینه بروز توانمندیهای یک ملت و نخبه های آنرا فراهم نمود.

اماافسوس که همه ی توانمندیهای جوانان این سرزمین برای آبادانی و پیشرفت علمی بکار گرفته نشد بلکه اختلاف سلیقه ها ، برداشتهای مختلف از دین ، قدرت طلبی ها ، جنگ و ترورها بیشتر، نیرو و انرژی این ملت را بخود مشغول کرد، و در اصطکاک با یکدیگر از بین برد.

عده ای ازجوانان درمخالفت با نظام اسلامی،(مثل مجاهدین یا منافقین) دست به ترور دیگر نخبه های این ملت زدند و بطبع عده ای از جوانان طرفدار نظام به مقابله آنان پرداختند، تا جایی که نیرو وانرژی که می توانست صرف سازندگی شود ، صرف تخریب و کشتن یکدیگر شد.

  صدام از فرصت استفاده کرد و به ایران حمله نمود.بنا بر این عده ای از بهترین جوانان این کشور نیز به دفاع از مهین مشغول شدند، تعدادی از بهترین و تیزهوشترین آنان نیز در جنگ به شهادت رسیدند . 

عده ای از جوانان که در جهاد سازندگی به روستاها رفته بودند و روستاها جانی تازه از حضور آنان گرفته بود ،برای دفاع از کشور به جبهه ها شتافنتد و امکانات فراوانی که می توانست صرف سازندگی روستاهای کشور شود، صرف جنگ شد.

    در عین حال اکنون ایران، با ایران سالهای 57 -58 زمین تا آسمان فرق کرده و هیچ انسان منصف و با اطلاعی نمی تواند پیشرفتهای صورت گرفته را نادیده بگیرد. برای نمونه اینجانب که اول انقلاب سنی حدود 16 سال داشتم بخوبی بیاد دارم که از نظر بهداشتی چه مشکلاتی وجود داشت . علاوه بر نداشتن امکانات بهداشتی (از قیبل آب لوله کشی ،حمام بهداشتی و000) حتی دکترهای عمومی نیز از کشورهای هند و بنگلادش بودند  اما اکنون دکترهای عمومی بقدری زیاد است که بیکار هستند. اکنون هیچ کارشناس منصفی  انکار نمی کند که ایران یکی از پیشرفته ترین کشورهای منطقه از نظر پزشکی است.

از نظر اطلاعات و مخابرات :( در سالهای 1360 و قبل از آن بندرت تلفن در منازل پیدا می شد) اما اکنون  بنحوی پیشرفت کرده است . که یک چوپان روستایی با مبایل زنگ می زند(( گرگ آمد گرگ آمد))

ازلحاظ حمل و نقل ،انرژی اتمی ، موشکی و... پیشرفت های غیر قابل تصوری شده است. اما آیا بهتر از اینهم می شد؟ پاسخ بلی است، به شرطی آنکه مشکلاتی که در بالا ذکر شده نمی داشتیم . اما بهر حال ماهی را هروقت از آب بگیریم تازه است.وهنوز انقلاب ما جوان است و ما م توانیم . 

 

                                                                                           برهان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:,ساعت 9:46  توسط جمشید